mærket Snickers

Snickers slik bars i Storbritannien og Irland havde været kendt som Marathon chokoladebarer siden de først blev introduceret til markedet i 1930’erne, men i 1990’erne indledte Mars en konsolideret branding øvelse med det formål at bringe alle selskaberne produkter under fælles Mars branding, der ville blive anerkendt globalt i stedet for lokalt. Flere firmaafdelinger blev omdøbt under anvendelse af Mars som divisionens præfiks, mens mange produkter, herunder Snickers og Twix, vedtog det mere globalt kendte navn.

Marathon baren skulle blive Snickers i overensstemmelse med global navngivning, og i 18 måneder fremhævede catchphrase “internationalt kendt som Snickers”. Efter denne tid blev alt maraton-slik i de britiske øer mærket Snickers, selvom Mars Limited i England har fornyet deres varemærke til navnet Marathon provokerende rygter, kan de genbruge navnet.

Mars, Inc. og især mærket Snickers har i de senere år hørt en kontrovers med reklamer, der opfattes som homofobiske, især under Super Bowl XLI, når to mekanikere ses at dele en Snickers og ved et uheld kysse, når de når midten. De to aktører føler sig straks nødt til at gøre noget manligt, såsom at drikke motorolie eller slå hinanden med en skruenøgle. Kontroversielt viste Snickers hjemmeside en gruppe Super Bowl-spillere, der reagerede med modvilje mod kysset, der brændte protester, at Mars, Inc. fremmer diskrimination af homoseksuelle og lesbiske folk.

Snickers baren er en lækker spise

En lignende kontrovers i England var resultatet af en annonce med skuespilleren hr. T, der er set latterliggør en magt walker og fyrer en halvautomatisk riffel i sin retning, mens han fortæller walkeren at gøre noget mere mandligt. Samtidig ses Mr T at spise en Snickers slik bar. Interessant nok var protesterne ikke irriteret med skud af et våben, eller af den latterliggjorte magtkørsel, men de fleste kommentatorer beskyldte Mars Limited for homofobi, da magtrolleren er portrætteret på en ensartet måde.

Betydningen af, at hverken kontroversiel annonce syntes at have skadet salget eller forårsaget nogen gener for familien Mars, selv om hr. T var tvunget til at forsvare sin rolle i den britiske annonce og tabte arbejde som sponsorer, der var tilbagetrukket af at være forbundet med opfattelsen af ​​homofobi. I andre dele af verden er mærket Snickers blevet mere positivt modtaget med Snickers i Australien som en stor sponsor for surfing, mens Snickers i Latinamerika er kendt for at støtte ungdomsaktiviteter som musik og skateboarding.

Snickers blev populært i 80’erne igen

Salget af Snickers slik bars har fortsat været stigende og er blevet et stort mærke inden for Mars, Inc. porteføljen af ​​produkter, der også har oplevet mange sorter gennem årene begyndende i slutningen af ​​1980’erne til nutiden. Eksempler på Snickers mærkevarer omfatter Snickers Ice Cream Bar, Snickers Cruncher, Snickers Almond Bar, Snickers Xtreme, Snickers Charged, Snickers Hasselnød, Snickers Flapjack og mange flere, som alle har været godt modtaget på det tidspunkt og enten fortsatte i produktion eller trukket tilbage efter promo-afslutningen.

EFTERLAD ET SVAR